World Of Tibia

Zapraszamy do rejestracji !

  • Nie jesteÅ› zalogowany.
  • Polecamy: Komputery

#1 2008-12-29 13:22:51

Barbossa

http://img79.imageshack.us/img79/7087/administratormk4.png

Zarejestrowany: 2008-12-27
Posty: 16

[Podstawy]Jak zrobiæ OTS!

Dzi¶ wam wyt³umaczê jak zrobiæ swój w³asny OTS i jak siê nim "obs³ugiwaæ".


Je¿eli chodzi o silnik zajmiemy siê silnikiem Evolutions 0.8 pod Tibiê 8.0 w wersji XML, a pó¼niej SQL (Tylko taki mi siê uda³o znale¶æ)

Jak poprawnie skonfigurowaæ OTS'a [XML oraz wiêkszo¶æ opcji do SQL'a]

Informacji dot. zmiennej dowiecie siê w tek¶cie.

-------- config.lua --------

-- Config file for OTServ --

----------------------------



- Lokalizacja folderu data

datadir = "data/"



-- Lokalizacja mapy

map = "data/world/evolutions.otbm"



-- Rozszerzenie mapy, teraz jest u¿ywane OTBM, dawniej by³o u¿ywane OTX

mapkind = "OTBM"



-- Lokalizacja pliku MapStore mapy

mapstore = "data/world/evolutions-mapstore.xml"



-- Lokalizacja pliku HouseStore mapy

housestore = "data/world/evolutions-housestore.xml"



-- Plik, gdzie s± wpisane bany

banIdentifier = "data/bans.xml"



-- Nazwa servera

servername = "DreaMWavE"



-- Lokacja Servera

location = "Poland & England"



-- IP servera, przewaznie wpisuje sie IP z http://whatismyip.com lub auto

ip = "auto"



-- Port server'a, domyslnie 7171

port = "7171"



-- Adres servera, najlepiej wpisac domene / ip ACCMaker'a...

url = "http://dreamwave.servegame.com"



-- Wlasciciel servera

ownername = "Major"



-- Adres e-mail wlasciciela

owneremail = ""



-- Typ swiata (pvp, no-pvp, pvp-enforced)

worldtype = "pvp"



-- Exhauset (1000 = 1s)

exhausted = 1000



-- Exhauset dla czarow "nie agresywych" czyli takich jak: exura, utani hur, utamo vita, exani tera (1000 - 1s)

exhaustedheal = 1000



-- Ile milisekund dodac jezeli gracz ma exhauset i prubuje wypowiedziec nastepny raz czarl (1000 = 1 second)

exhaustedadd = 200



-- Ile gracz musi czekac, by zniknol mu pz po walce z potworem (1000 - 1s)

pzlocked = 60*1000



-- Oplata za domek ( daily - dzienna, weekly - tygodniowa, monthly - miesieczna )

houserentperiod = "weekly"



-- Wiadomosc dnia - Massange of the day

motd = "Welcome to DreaMWavE OTS. Please choose your character and have fun."

-- Numer wiadomosc dnia, gdy piszesz nastepna wpisz kolejna liczbe naturalna

motdnum = "1"



-- Wiadomosc po zalogowaniu

loginmsg = "Welcome to DreaMWavE OTS, you can be supported on ur site, http://dreamwave.servegame.com ."



-- Ile polaczen z jednego ip jest mozliwe? ( 0 - nieskonczonosc )

logintries = 0



-- how long the retry timeout until a new login can be made (without disabling the ip)

-- No i widzicie, kazdy moze sie zaciac na jednym pytanku;d

retrytimeout = 60*1000



-- Ile trzeba poczekac, jezeli IP jest wolne

logintimeout = 0



-- Czy mozna sie logowac na ta sama postac w tej samej chwili ( 1 - yes, 0 -no )

allowclones = 0



-- Limit postaci, ktore moga sie zalogowac [pacc ona nieobowiazuje]

maxplayers = "100"



-- Typ bazy danych (mysql, sqlite), narazie omijamy

sql_type = "mysql"



--- Konfiguracja dot. bazy danych (tylko MySQL)

sql_host = "localhost"

sql_user = "root"

sql_pass = ""

sql_db   = "otserv"



--- Konfiguracja dot. bazy danych (tylko SQLite)

sqlite_db = "db.s3db"



-------------------------------------------------------------------------------------------------

---------------------------- Evolutions Basic Configuration ----------------------------

-------------------------------------------------------------------------------------------------



-- Nazwa swiata

worldname = "Evolutions 7.92 RPG"



-- Co ile ma sie save'owac silnik

autosave = 10



-- Czy ma byc wlaczony cap system?

capsystem = "no"



-- Po ilu minutach ma byc kickniety player? (1 = 1 minute)

kicktime = 15



-- Ile summonow moze postawic gracz

maxsummons = 2



-- Maxymalna ilosc rzeczy w depot

maxdepotitems = 1000



-- Czy trzeba sie uczyc czarow

learnspells = "no"



-- Czy wszyscy maja premium account

freepremium = "no"



-- Czy bolty/strzaly sie koncza

removeammunation = "yes"



-- Czy runy sie koncza

removerunecharges = "yes"



-- Czy sa wlaczone hotkeye

itemhotkeys = "yes"



-- Czy mozna celowac w graczy z battle list

battlewindowplayers = "yes"



-- Czy ma byc wlaczony account manager

accountmanager = "yes"



-- Czy summony maja sie tp do gracza gdy on sie oddali

summonsfollow = "yes"



-- Czy mozna zmieniac outfit

outfitchange = "yes"



-- damage to players with the same feet

-- Niewiem od czego to;s

feetdamage = "yes"



-- Typ gildi (Tylko SQL)(ingame - w grze/online - w acc, wymagany w najnowszym Swelia ACC )

guildsystem = "ingame"



-------------------------------------------------------------------------------------

----------------------------------- Multipliers -----------------------------------

-------------------------------------------------------------------------------------



-- Rejt expa

expmul = 10



-- Ile razy wiecej ma sie dostawac expa na pvp-enfo

expmulpvp = 2



-- Rejt loota

lootmul = 1



-- Rejt skila (kongifurowalny takze w data/vocations.xml)

skillmul = 1



-- Rejt magic lvla (konfigurowalny takze w data/vocations.xml)

manamul = 1



-- Ile potworow moze sie zrespawnowac na tym samym spawnie

spawnmul = 1



-- Cena jednej kratki domku

houseprice = 200



-- Wymagany lvl do kupienia chatki

houselevel = 20



-- Maximum wpisanych deadow jednej postaci

maxdeathentries = 10



-- Budder wiadomosc, jak szybko dostaniesz muted (domyslnie = 4)

messagebuffer = 4



-- minimum action interval (default = 200)

-- Niewiem;<

minactioninterval = 200



-- Protection level

protectionlimit = 50



-- sila krytycznego udezenia oraz zdazalnosc {zdazalnosc, sila w procentach}

criticaldamage = {"0", "0"}



---------------------------------------------------------------------------------------

-------------------------- Skull System configuration -------------------------

---------------------------------------------------------------------------------------



-- Czas w kturym stracisz white skulla (1 - 1 minutes)

whitetime = 15



-- Czas po jakim stracisz jednego fraga (1 - 1 minutes)

fragtime = 1*60



-- Ile fragow potrzeba na bana

banunjust = 6



-- Po ilu fragach dostajesz bana

redunjust = 3



-- Ile trwa ban (1 - 1 hour)

bantime = 24*1



--------------------------------------------------------------------------------------

------------------------------- GM access rights --------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------------



-- Jaki access jest potrzebny do chodzenia oraz otwierania drzwi od domkow

accesshouse = 3



-- Jaki access jest potrzebny by sie zalogowac, kiesy server jest zamkniety

accessenter = 1



--Jaki access jest potrzebny by niedostawac hitow, ignorowac exha, cap limit oraz by potworki nieatakowaly

accessprotect = 3



-- Jaki access jest potrzebny by moc mowic na deafulcie i miec kolory na publicznych kanalach

accesstalk = 1



-- Jaki access jest potrzebny by "rzucac" rzeczami

accessremote = 3



-- Jaki access trzeba miec by jak sie spojrzy na rzecz to widzisz jej id i pozycje

accesslook = 2

Ok... Idziemy dalej :
Szczegó³y dot. robienia konta [XML]

Podam Wam teraz kawa³ek kodu "Account", a pó¼niej wyt³umaczê co jest od czego ;-)

<?xml version="1.0"?>

<account pass="tibia" premDays="0"premEnd="0">

<characters>

<character name="Account Manager"/>

</characters>

</account>

T³umaczenie :

- Wersja XML'a, zawsze siê zaczyna tym skrypt *.xml

pass="tibia" - Has³o do konta
premDays="0" - Ilo¶æ dni Premium Account
premEnd="0" - Kiedy ma siê zkoñczyæ Premium Account (Niewiem jaki jest format?)
>
- Rozpoczêcie wpisu jakie postacie maj± byæ na tym koncie...
- W name="" wpisujemy nazwê postaci
- Zakoñczenie wpisu dot. postaci na tym koncie.
- Zakoñczenie wpisu dot. konta

I Idziemy Dalej ..
Szczegó³y dot. robienia postaci [XML]

Tak jak wy¿ej, podam kawa³ek kodu a pó¼niej wyt³umaczenie.

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>

<player name="GM Xidaozu" account="222222" sex="1" lookdir="1" exp="1373950" voc="1" level="45" access="5" cap="0" maglevel="18" soul="0" maxdepotitems="1000" lastlogin="1183805998">

  <spawn x="1001" y="1005" z="7"/>

  <temple x="1000" y="1000" z="7"/>

  <health now="855" max="855" food="0"/>

  <mana now="830" max="830" spent="1567"/>

  <skull redskulltime="0" redskull="0"/>

  <look type="128" head="20" body="30" legs="40" feet="50" addons="0"/>

  <skills>

    <skill skillid="0" level="10" tries="0"/>

    <skill skillid="1" level="10" tries="0"/>

    <skill skillid="2" level="10" tries="0"/>

    <skill skillid="3" level="10" tries="0"/>

    <skill skillid="4" level="10" tries="0"/>

    <skill skillid="5" level="10" tries="0"/>

    <skill skillid="6" level="10" tries="0"/>

  </skills>

  <addons>

    <addon outfit="128" type="3"/>

    <addon outfit="129" type="3"/>

    <addon outfit="130" type="3"/>

    <addon outfit="131" type="3"/>

    <addon outfit="132" type="3"/>

    <addon outfit="133" type="3"/>

    <addon outfit="134" type="3"/>

    <addon outfit="143" type="3"/>

    <addon outfit="144" type="3"/>

    <addon outfit="145" type="3"/>

    <addon outfit="146" type="3"/>

    <addon outfit="151" type="3"/>

    <addon outfit="152" type="3"/>

    <addon outfit="153" type="3"/>

    <addon outfit="154" type="3"/>

  </addons>

  <deaths/>

  <spells/>

  <blessings/>

  <inventory/>

  <depots>

    <depot depotid="1">

      <item id="2590"/>

    </depot>

  </depots>

  <storage/>

</player>

T³umaczenie:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> - Rozpoczêcie skryptu

<player

name="GM Xidaozu" - Nazwa postaci

account="222222" - Numer konta, na którym jest postaæ

sex="1" - P³eæ [0- Kobietka;), 1- Mê¿czyzna)

lookdir="1" - W któr± trone patrzy postaæ po zalogowaniu (1-dó³, 2-lewo, 3-góra, 4-prawo)

exp="1373950" - Ile punktów do¶wiadczenia ma postaæ

voc="1" - Jak± profesje ma postaæ (1-Sorcerer, 2-Druid, 3-Palladin, 4-Knight [reszta w data/vocations.xml]

level="45" - Level postaci

access="5" - Pozycja postaci (0-player, 1-Tutor, 2-Senior Tutor/Consullor, 3-GameMaster, 4-Senior GameMaster, 5-GOD)

cap="0" - Ilo¶æ capa, któr± posiada postaæ

maglevel="18" - Który postac ma magiczny lvl

soul="0" - Ilo¶æ souli, któr± posiada postaæ

maxdepotitems="1000" - Maximum itemów, które postaæ mo¿e mieæ w depocie

lastlogin="" - Niewarto ruszaæ, silnik sam to wpisze po wylogowaniu siê postaci z otsa

>

  <spawn x="1001" y="1005" z="7"/> - Wspólrzêdne spawn'u postaci (czyli tam gdzie sie wylogowala)

  <temple x="1000" y="1000" z="7"/> - Wspolrzêdne temple postaci (czyli tam gdzie ma sie odrodzic po dedzie, po /t)

  <health now="855" max="855" food="0"/> - Zycie, teraz, maxymalnie ile zycia, ile zjedlismy foda.

  <mana now="830" max="830" spent="0"/> - Mana, teraz, maxymalnie ile many.

  <skull redskulltime="0" redskull="0"/> - Co do redskulltime to niewiem w jakim formacie sie zapisuje :looz:, a redskull to chyba jest opcja 0 - wy³±czone, 1 - W³±czone

  <look type="128" head="20" body="30" legs="40" feet="50" addons="0"/> - Wygl±d postaci, typ wygladu (w tym przypadku peletynka jezeli sie niemyle), kolor g³ówki, kolor cia³a, kolor spodni, kolor botów, czy ma zalozone addony (1-pierwszy, 2-drugi, 3-oba)

  <skills>

    <skill skillid="0" level="10" tries="0"/> - Fist Figting (zmiana skila w level)

    <skill skillid="1" level="10" tries="0"/> - Club Fighting (zmiana skila w level)

    <skill skillid="2" level="10" tries="0"/> - Sword Fighting (zmiana skila w level)

    <skill skillid="3" level="10" tries="0"/> - Axe Fighting (zmiana skila w level)

    <skill skillid="4" level="10" tries="0"/> - Distance Fighting (zmiana skila w level)

    <skill skillid="5" level="10" tries="0"/> - Shielding (zmiana skila w level)

    <skill skillid="6" level="10" tries="0"/> - Fishing (zmiana skila w level)

  </skills>

  <addons>

    <addon outfit="128" type="3"/> - Ogólny opis: outfit to numer outfita, type to czy maja byc addony (1-pierwszy, 2-Drugi, 3-Oba)

    <addon outfit="129" type="3"/>

    <addon outfit="130" type="3"/>

    <addon outfit="131" type="3"/>

    <addon outfit="132" type="3"/>

    <addon outfit="133" type="3"/>

    <addon outfit="134" type="3"/>

    <addon outfit="143" type="3"/>

    <addon outfit="144" type="3"/>

    <addon outfit="145" type="3"/>

    <addon outfit="146" type="3"/>

    <addon outfit="151" type="3"/>

    <addon outfit="152" type="3"/>

    <addon outfit="153" type="3"/>

    <addon outfit="154" type="3"/>

  </addons>

  <deaths/>

  <spells/>

  <blessings/>

  <inventory/>

  <depots>

    <depot depotid="1"> - numer depotu (wpisuje sie w properties depotu na mapce)

      <item id="2590"/> - id itemu, którego chcemy u¿eæ w depo

    </depot>

  </depots>

  <storage/>

</player>

I to tyle,
Temat jest mój i zastrzegam sobie prawa autorskie i zabraniam publikowania na innych forach bez mojej zgody.

/Barbossa

Offline

 

#2 2008-12-29 13:25:21

Kappy

http://img79.imageshack.us/img79/7087/administratormk4.png

10784211
Zarejestrowany: 2008-12-26
Posty: 46

Re: [Podstawy]Jak zrobiæ OTS!

Witaj!
no ³adnie to wygl±da przejrzy¶cie i hmm ³atwo siê kapn±æ o co biega ; )
Choæ i tak nie umiem zrobiæ ots'a pod sql ale dziêki za XML.
Pozdrawiam!
//Kappy


http://img.userbars.pl/40/7841.gif
http://www.virtuadopt.unl.pl/adoptimages/56394.gif

Offline

 

#3 2008-12-29 17:26:28

Ewe'nement

http://img79.imageshack.us/img79/7087/administratormk4.png

Skąd: tam gdzie wzrok nie siêga.
Zarejestrowany: 2008-12-26
Posty: 24

Re: [Podstawy]Jak zrobiæ OTS!

Nigdy tego nie pojmowa³em te ca³e sql. Mimo, ¿e napisa³e¶ ³adnie i przejrzy¶cie to i tak tego nie zrozumie. Nigdy nie mieszam siê w sprawy ots'a. Ale chêtnie spróbujê.


Wiele chcesz bo, a¿ tylko szczê¶cia i nie chcesz ju¿ z³udzeñ na rozstaju dróg ,którêdy pójdziesz.
http://img.userbars.pl/103/20526.png
http://img.userbars.pl/140/27801.png
http://img.userbars.pl/132/26269.jpg

Offline

 

#4 2008-12-29 18:19:10

Shavan

http://img142.imageshack.us/img142/4186/uytkownikyk1.png

10832368
SkÄ…d: Rybnik
Zarejestrowany: 2008-12-28
Posty: 26
WWW

Re: [Podstawy]Jak zrobiæ OTS!

Bardzo mi siê podoba, sam robiê OTS'a w silniku SQL i nie pojmuje go


http://images12.fotosik.pl/86/fec1ea9f410c6503.png
http://public2.tektek.org/img/av/0812/d21/0426/35e4921.png

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi

[ Generated in 0.046 seconds, 7 queries executed ]


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.mikimenager2012.pun.pl www.nld.pun.pl www.pgis2010.pun.pl www.trollekomiksowe.pun.pl www.nfl.pun.pl